Verden fra mit vindue

4 feb

Halløj Canon!

 

I morges tog jeg ind til den undergrundsstation, der ligger en kilometers penge væk fra campus, Neuperlach Süd. Egentlig er det både en S+U-Bahnstation, så det var ret nemt at komme ind til byen derfra. Det blev lidt på gefühl, for jeg har stadig ikke rigtig nogen idé om, hvad man skal kigge på i München, og hvor det ligger. Jeg endte med at stå af ved Karlsplatz og gik derfra igennem gågaden ned til Marienplatz. Det var sådan set rigtig pænt. Og koldt! Se bare: 

Jeg havde ellers pakket mig godt ind – skiundertøj, uldtrøje, hue, vanter – you name it. Det var stadig virkelig koldt. Kulden fik mig til at købe en uldcardigan fra Benetton (kun lidt fordi den var på udsalg, mest fordi det var så megakoldt).

Fra Marienplatz tog jeg med S-toget ud til Isar, altså floden, der løber gennem München. Overvejede et kort øjeblik at købe skøjter, just in case, men godt, jeg lod det blive ved overvejelsen, for… næ: Vandet var skam ikke frosset til.

Men smukt det var det!

 

Skriv et svar

