Gode nyheder

8 feb

Så er dagen ved at lakke mod enden, og jeg kan nu stolt proklamere, at jeg har overlevet en hel uge! I dag gik det op for mig, at jeg faktisk har levet en uge med et forkert postnummer. Min rigtige adresse er Werner Heisenberg Weg 106/1522, 85579 Neubiberg. Jeg håber, at NemId-folkene kan finde ud af det, for jeg er i desperat nøglekortsmangel!. Nå, nok om det – for måske kan jeg allerede på fredag skifte adresse (og postnummer igen).

Jeg er just hjemvendt fra ugens så absolut bedste begivenhed – korprøve. Jeg nærmest dånede, da jeg så ti (ja, 10) pige samlet ét sted her på campus. At koret derudover er det første kor, jeg synger i, der helt bestemt ikke mangler hverken tenorer eller basser er en anden sag. Pigerne var virkelig søde, og – tada: de fortalte mig, at de bor i bygning 23, en kun fire år gammel bygning, og at der er masser af værelser til piger, fordi man bor to og to, og drenge/piger ikke må bo sammen. Så i morgen tidlig mødes jeg med Christin, og sammen går vi ned til viceværten og tager os en lille snak. Hold nu op, hvor kunne det være lækkert at flytte ud af det her hul og rent faktisk komme et sted hen, hvor jeg får et lille, fint værelse og deler toilet og bad med Christin. Har netop været oppe og se hendes værelse, og det er SÅ FINT altså. Derudover var der fælleskøkken og folkene var virkelig søde. Jamen altså… vil I ikke nok krydse alt, der krydses kan?

I morgen er også dagen, hvor mit seriøse studieliv begynder – jeg skal forbi Prof. Dr. Sivlia Schraut og tage en snak med hende om det oplæg, jeg skal holde næste fredag. Jaja, om højreekstremisme, intet nyt dér. Er spændt på, om hun er så arrogant som alle de andre, der er noget her på campus. Håber hun er sød, hun er jo en kvinde (og Timmi kan ikke lide hende, fordi hun går ind for ligestilling, så hun burde jo være et kvindfolk lige efter mit hovede).

I morgen er også dagen, hvor jeg blir mobil igen (her må gerne klappes). Jeg hader at være afhængig af andre (især hvis andre er Timmi og en alt for hurtig chrysler), så jeg tager S-tog ind til Neuhausen i morgen og henter en cykel, jeg har købt på ebay. Det blir så dejligt at få den med på campus og rent faktisk kunne komme frem og tilbage i normalt tempo igen. Jubi for det. Jeg har også en aftale med mig selv om at smutte forbi en bank og få ordnet en girokonto – for det kan udlændinge ikke på nettet, TRÆLS!

Nå, kort opsummering:

1) Jeg mangler desparat nøglekort!
2) Jeg håber, jeg kan flytte!
3) Jeg henter snart en cykel!
4) Kor er nice (jaja, vi synger “Die Ärzte”)

Skriv et svar

