Store flyttedag

9 feb

Sådan ser en god nyhed ud! Flytteformularet + nøglerne til mit nye værelse!

Jeg er just hjemvendt fra “viceværten” sammen med Christin. Militærviceværten. Tre menige i receptionen (i uniform) og stor, mægtig mand i lokalet ved siden af. Der var lidt ærefrygt i luften, for denne mand kunne lissom afgøre min fremtidige skæbne her.
“Reintreten”. Hvilket vi gør. Præsenterer os inklusive militærgrad, hvilket i mit tilfælde er blevet til Petersen, Christine, Zivilistin. Bobs. Christin forklarer ham situationen. Han lukker øjnene og tænker. Siger “hmm” og “aha” et par gange. Piller en mønt op ad lommen og siger “plat – du får værelset”, “krone – hm, ærgerligt”. Jeg tænker, det her er bare løgn. Han siger “jeg skal lige overveje, om jeg har en social dag i dag”. OMG! Manden har tydeligvis lidt for meget magt. Jeg smiler mit sødeste og mest civile smil. Han råber “Stieglmayer”!!! En ung menig kommer løbende med en æske donuts. Rækker dem over til ham. Militærviceværten siger “du var godtnok heldig, der er en med lyserød glasur”. Tager den og bider i den, siger så “Stieglmayer, die junge Frau zieht in das Gebäude 23”. Jeg jubler indvendigt. Siger mange, mange tak og ønsker ham en god dag. Bobs. Så mærkeligt altså!

Derefter går vi ud til de menige i receptionen og spiser en donut med dem. De var altså hyggelige. Får nøglen og flytteformularet og aftaler med Christin, at hun kommer med sin bil i morgen formiddag og så flytter vi mine ting. Jamen altså – det kor der, det dur bare! Så nu skal jeg bo på gang med en masse SOWI-folk (altså folk fra mit fakultet) og en masse piger! Jaaaa!

PS: Snakken med Frau Schraut gik også godt, hun er lige efter mit hovede! Nu har jeg bare travlt, aaaahhhrrr!
PPS: Er ved at optegne den cykeltur, jeg skal ud på, når jeg senere skal hente min cykel.
PPPS: Sådan ser man ud, når man er glad:

Og canon, ej at forglemme!

 

 

2 kommentarer to “Store flyttedag”

  1. Stine K.A. februar 9, 2012 hos 10:25 pm #

    Nej hvor lækkert :p Tillykke med det 🙂

Skriv et svar

