An Bisserl von hier un’ da

10 feb

Jeg er lige vågnet (klokken er 18.57 til orientering) efter en morfar på små to timer. Ganske uplanlagt, men meget tiltrængt. Jeg tor den “middagslur” meget godt beskriver, hvad jeg føler; at jeg endelig kan slappe af, at jeg er kommet på plads, at tingene flasker sig. Det er så rart! 🙂

Dagen startede kl. 7.00. Jeg pakkede mine sidste ting og gjorde værelset klar ved at stille møbler tilbage til deres “udgangsposition” og gøre lidt rent efter mig selv. Kl. 9.00 kom Christin(e) (som altså hedder Christine, ligesom jeg – men udtaler det Christin og er fra Kiel, altså næsten fra Danmark!) med sin bil og vi tømte  min gamle “Stube” og kørte over på den anden side af campus, til mit nye hjem i bygning 23. Derfor ny adresse:

Werner Heisenberg Weg 123/2211, 85579 Neubiberg. 

Resten af formiddagen brugte jeg så på at komme på plads her. Og hold.nu.altså.op hvor er her blevet rart! Værelset er meget mindre end det, jeg havde før og det er “rigtigt” indrettet med møbler – nu ligner det noget mere permanent og ikke bare en ombygget kaserne! Når jeg kigger ud af vinduet, ser jeg ud på en dejlig mark på den ene side og flotte, moderne værelser som mit eget på den anden side. Og så har det sneet hele dagen, så i øjeblikket er alle herlighederne dækket af et blødt, knitrende (lidt romantisk, Daniel!) lag sne.

Jeg blev helt høj af flytningen, så jeg tog det op imod bureaukratiet igen! Ja jeg gjorde så! Gik ind på hovedbiblioteket for at få et lånekort, så jeg kan finde materialer til det foredrag om nationalisme, jeg skal holde i et seminar på fredag. Jeg fik et formular – som skal underskrives af min studiedekan. Tak for det. Selvsamme studiedekan er ham, der har gjort alt ekstra besværligt her i forvejen (inkl. learning agreement) – for han er her nemlig ikke resten af året. Jeg forklarede biblioteksdamen min situation, påpegede at man nok ikke for sjov ville låne deres bøger, og jamen altså – hendes hjerte smeltede og jeg fik en papirlap med lånenummer og kom i lånekategori 38 – “Særlige tilfælde”. Jamen tak for det så. I løbet af næste uge skal lappen erstattes af noget mere permanent, men det finder vi ud af til den tid. Med kategori 38 i hånden gik jeg op på SOWI-biblioteket og fyldte tasken med nationalisme-godter. I skal ikke sige, jeg ikke er ved at have taget på dem hernede nu! 🙂 Jojo, dansk charme går lige ind.

Så har jeg ellers handlet lidt ind (på min nye cykel, jubiiii), læst i Steve Jobs biografien og sovet. Simpelthen så dejligt. Om snart skal jeg have lidt at spise, som skal laves i køkkenet, hvor der er mennesker (og køkkenting, jojo!).

Jeg ved godt, jeg nu burde tilføje billeder af mit nye hjem. Dem får I i morgen! I promise, men lyset er ikke helt billede-optimalt på dette tidspunkt. 🙂 Til gengæld kan I få en lille sjov anekdote fra aftenens facebookskype/skrive-date mellem min udkårne og mig:

Christine: Jeg skal til bal på tirsdag. Jeg hader at han (= Timmi) ringede og påpegede at det var den 14. So what? – tænker jeg, googler det og = valentinsdag. Bræk!
Daniel: Ja I know. Han er da godtnok en grim type. Husk at hvis han prøver på noget, så er det tilladt at slå ham i kuglerne. Bare sørg for at slå godt nedefra. 🙂

Jamen altså, er han ikke dejlig? 🙂

2 kommentarer to “An Bisserl von hier un’ da”

  1. Stine K.A. februar 10, 2012 hos 7:15 pm #

    Åh, jeg er faktisk lidt misundelig over, at du har en date til valentins dag – at det så er med Timmi-boy hjælper dog lidt på det, ha ha 😉 Men så sidder man her i USA – opfinderne af Valentines Day, og hvor supermarkederne er fyldt med lyserøde ting og hjerter, og kunne egentlig godt tænke sig at kapre en eller anden indfødt amerikaner til en valentines date (eller at min kæreste fløj over, selvfølgelig). Suuuk 😉

    • christinetomunich februar 10, 2012 hos 7:21 pm #

      Jeg kan lige se det for mig, alt er sikkert dyppet i lyserødt! Jeg vil dog gerne lade være med at betragte det som en date, nærmere som et nødvendigt onde 🙂
      Til gengæld tror jeg, at amerikanerne går all-in, så jeg synes helt klart du skal bruge noget dansk charme og prøve en rigtig valentines date 🙂

Skriv et svar

