Snebilleder og strøtanker

13 feb

Så vidt jeg kunne se på min Facebook-forside i går, viste TV2 “The Notebook” som søndagsfilm. Selvfølgelig gør de det, når jeg er hernede. Uden dansk IP-adresse. Jaja. Godt jeg har en teknisk kæreste, der har sørget for at pimpe min computer med “The Notebook” inden jeg tog afsted.

Ellers så fyger det en lille smule nu her. Og billeder har jeg jo lovet jer, så dem skal I ikke snydes for:

Ja, I har fuldstændig ret – der er noget meget mystisk nede i højre hjørne på det billede der. Og ja, det er helt korrekt, jeg er jo i militæret, se nu bare:

Jup, it’s a very famous Hinderbahn. And jup, it’s all painted in nice nationalistic colours. Pænt, ikk? Jeg tror jeg skal kravle lidt rundt dér til foråret, bare for at kunne sige, jeg så har prøvet det. For hvem drømmer ikke om at kravle rundt på en Hinderbahn malet i sort, rød og guld? Hallåå?

Ellers så ser min bygning således ud. Den passer meget fint til det sneklædte landskab pt. Jeg er faktisk ikke så træt af sneen, som jeg frygtede jeg ville være på nuværende tidspunkt. Til gengæld er jeg træt af, at min cykel tilsyneladende er flad. Hm, pumper luft i den og håber (**** 7/9/13) at det bare er ventilen, der har haft en dårlig dag og at jeg ikke skal lappe den sammen. Daniel, I need you!!! Heldigvis bor der en gut her på min gang, der skulle være cykelmesteren over dem alle. Måske den danske charme skal i brug igen?

Min dag har indtil videre budt på middagsmad i OHG, som er officerernes lille, fine restaurant. Hold nu op, hvor har jeg efterhånden spist mange mærkelige ting hernede. I dag blev Leberkäs mit Spiegelei tilføjet til den liste. Og ved I hvad? I liked it! Enten så er det faktisk lækkert, ellers er mine smagsløg ved at blive germaniseret. For det ser godtnok ikke lækkert ud! 🙂
Men folkene jeg spiste middagsmad med – de var supersøde! Så på den front går det helt klart fremad, hvilket jeg kun kan takke min søde værelsesnabo, Christine, for. Hun er bare kanon!

Og ved I hvad jeg så skal nu? Ja, lege med den cykel. Og derefter igen lege med nationalisme.

Og måske tænke på, at det engang blir forår og sommer. For det gør det jo – det ved vi allesammen, ikk?

For sommer er dejligt! Især sammen med Daniel 🙂 Og i dag er der en dag mindre til den 8. marts!

Skriv et svar

