God aften, lorte nat

18 feb

Jeg tog jo som bekendt et smut i byen i går aftes. Og det var superhyggeligt! Vi lagde ud med at spise halvdårlige pizza’er på en club med liiiiiidt for høj musik (men der var billige drinks, så det udlignede sig). På grund af den enerverende højlydte musik, blev tøserne og jeg ret hurtige enige om at fortsætte et andet sted. Klokken var på det tidspunkt 21.00 og vi tog undergrunden ned til Fraunhoferstrasse, for omkring Gärtnerplatz i nærheden kan man gå på nogle ret hyggelige barer (ja, Daniel – Gärtnerplatz!). Som sagt så gjort – men kl. 21.00 i München City er helvedet løs! Kombineret med karnevalsweekend var resultatet, at vi vadede rundt i små sidegader i en halv time, inden vi fandt et sted, vi kunne klemme os ind i. Og med klemme os ind i mener jeg præcis det, jeg skriver. Vi kunne akkurat stå midt i lokalet sammen med en masse andre mennesker. “Trachtenvogel”, hed baren, den spillede fantastisk musik, hvis I spørger mig, og øllene kostede kun 2 € (ja, det er ikke sådan okay vildt billigt i Berlin, men det er eddermaneme en god deal hernede). Vi smed overtøjet, hvor det lige kunne være og så begyndte den helt store hunk-spotting ellers (de andre tre er nemlig efterhånden lidt trætte af at være single, men okay – der er heller ikke meget guld at komme efter på herrefronten hernede). Jeg fik æren af at lege eksotisk dansker (med utrolig dansk udseende, haha) og på den måde tiltrække nogle spændende emner (som jeg fik hintet ved at de “”sådan ups” skubbede mig ind i dem). Det gik…. mildest talt ikke supergodt for pigerne, men supergodt for mig med den taktik. Hvis altså det var fordi, jeg gad bruge det til noget… Aftenens telefonnumre: 3 styk på halvanden time. Ét til hver af pigerne (ja, jeg deler vel ud?). De tog også med glæde imod dem, og vi fortsatte derefter hjem til Anja for at drikke vin og sladre. Og selvfølgelig ringe de unge mænd op og tilbyde dem et glas vin og godt selskab. To af dem kom, men på det tidspunkt var Lisa og jeg på vej ud af døren for at følges hjemad. Men så igen passede det jo også så fint – to og to. Vi mødte dem i øvrigt i opgangen på vej ned (og ja, de var faktisk okay fangede, hvis jeg selv skal sige det).

Jeg kommer hjem, cyklen holder luft det sidste stykke hjem til området, men da jeg skal bippe mig ind kl. 4.30 om natten, sker der intet (normalt holder jeg min pung op foran låsen, der registrerer mit chipkort). Jeg roder pungen igennem og sander, at mit chipkort mangler. F***. Ingen andre kort eller penge mangler, så det er ikke blevet taget i byen. Det slår mig, at jeg sidst brugte det i deres computerlokaler og tænker, at det nok ligger dér (gennemsøger selvfølgelig hele lejligheden først). Mindes dog, at jeg havde det i en lille taske med til undervisning i går sammen med nogle småmønter. Finder den taske… og så er den sgu tom. Så er det, jeg blir lidt sur, ikke? Helt ærligt, hvem gider overhovedet spilde sin tid på at stjæle her på området? Jeg spærrede kortet midt om natten via nettet, men må vente til mandag med at høre, hvad jeg så skal gøre nu.Vil jeg ud herfra i løbet af weekenden, skal jeg knebent bekende mig til vagten HVER.ENESTE.GANG. Åhr, så træls altså! Ikke nok med at han lukkede mig ind klokken sent i nat, så tænkte han sikkert også sit (dumme, fulde, danske pige – selvom jeg altså på det tidspunkt var jævnt ædru igen). Grrrrr!

Nå, weekenden skal alligevel tilbringes her, løbeture, læse en masse gode bøger og slappe af efter killeruge med seminarforberedelse, der stressede mig helt ud!!!

PS: krydser I fingre for, de ikke slår mig ihjel på mandag, når jeg skal snakke med PAUS om et nyt kort? Tak!

Skriv et svar

