Skift i vejret og besynderlige madvaner

20 feb

Min dag startede allerede kl. 6.30 i morges af den simple årsag, at hele det bureaukratiske værk her på universitetet åbner kl. 7.00 – og jeg havde jo ligesom et chipkort, jeg skulle opspore, så op og afsted kom jeg. Planen var først at stoppe i computercenteret og håbe (HÅBE inderligt) at kortet var blevet afleveret af en venlig sjæl, dernæst at tage op til PAUS og bekende mig, hvis kortet ikke var blevet afleveret og slutteligt for sidste gang tømme postkassen i min gamle bygning.

Og må man godt være lidt heldig? Det tror jeg nok man må! Manden i computercenteret nærmest allerede vinkede med kortet i hånden, da jeg trådte ind. Simpelthen så godt, altså! Der sparede jeg lige en tur op til de sure soldater i PAUS (og 90€, fandt jeg ud af… det koster et nyt kort nemlig) og en masse bøvl. Ja tak! Fik også tømt min postkasse, der både indeholdt nem-id-breve og et tysk skattenummer (far, hvad skal jeg så lige stille op med det?). Nå, så må vi håbe, der ikke kommer mere vigtig post, for borgerservice i Aarhus reagerer ikke på mine mange henvendelser om at flytte min adresse (SÅ træls, SÅÅÅÅ træls) og Post Danmark vil ikke flytte min adresse til udlandet (må jeg flytte den hjem, far?).

Og nu til Müchen; det er helt vildt, som det kan storme med sne en søndag eftermiddag og være så mildt, at man kan smide sin vinterjakke en mandag morgen. Jamen altså – jeg skal ikke brokke mig, hvis vejret bare fortsætter med at være så dejlig mildt. For bare fire dage siden havde vi onde minusgrader, masser af sne og ulideligt glatte veje – og i dag er der græs, vindstille og altså varmt nok til at nøjes med en fleecetrøje udenfor. Prøvede også at cykle uden handsker, men det var så altså lige vildt nok. Men kun lige. Kan dufte forår og glæder mig så meget til det rammer hernede! Så skal jeg altså love jer for, at det blir noget federe at være her!

Jeg tog mig selv i at evaluere min aftensmad i går. Det skulle jeg nok ikke have gjort, for pludselig gennemtænkte jeg mine madvaner hernede sådan generelt. Og de er altså ikke normale. Har på tre uger bl.a. kværnet:
– to glas syltede agurker
– et par kilo cherrytomater med kryddersalt
– en lille pakke rugbrød
– en dåse peanuts (og jeg spiser ellers aldrig peanuts derhjemme!)
– ufatteligt mange liter Apfelschorle
– en pose blommer
– fem gulerødder (resten af posen gav op, da jeg glemte dem uden for en nat – de led den onde frysedød – ja, det var før jeg boede et sted med køleskab)
– enormt meget fancy mad i byen
– Ritter Sport Pfefferminz
– Kvark med frugt (for adr, hvor er der meget sukker i deres normale yoghurt)
– Færdig-posesuppe (faktisk ret godt, men jeg var også syg den dag)
– Alt for lidt mælk
– Alt for lidt kød, æg, linser…

Det bedste er, at jeg har spist så varieret og på så mærkelige tidspunkter, at jeg kan køre dagen igennem uden at spise voldsomt meget (belejligt, når deres middagsmad tit er ret uspiselig), det værste at jeg simpelthen så meget savner ordenlig mælk, ordentligt rugbrød og en masse grøntsager (af den ikke-syltede slags). Min plan for de næste måneder er helt klar: spis mere protein, spis mindre syltet stads (det er sådan noget, man skal være knocked-up for at gøre jo!) og spis mere! Sæt.i.gang!

Skriv et svar

