Jeg fik et frækt tilbud af Jack Sparrow

21 feb

… da jeg i dag drog ind til midtbyen for at shoppe en lille smule. Allerede inden jeg var hoppet på undergrunden, studser jeg over den fyr, der er klædt ud som Fred Flintstone på den anden side af perronen.

Da toget nærmer sig midtbyen stiger et ældre ægtepar ind. Hun klædt ud som lolita, han som viking. Hm. Jeg undrer mig. Men kun ganske kort, for pludselig slår det mig, at vi nok stadig ikke er færdige med fastelavnsræset herned. Og jeg skal da lige love for at min dag til lidt random, men nødvendig shopping, var velvalgt. Helt utrolig velvalgt! Midtbyen var fyldt til bristepunktet med børn, der var høje på sukker, folk i alle aldre i vilde kostumer og en masse øl/slik/pølse/mere øl-boder og hornmusik i alle afskygninger (ja, blandt andet den fine om “Das Knallrote Gummiboot”).

Heldigvis er jeg vildt struktureret og har en mission. Jeg starter turen i H&M’s børnetøjsafdeling. En af kammeraderne her på vores gang er lige blevet far til en lille knægt (og tror I han ku’ få fri til at være med til fødslen? Fanme nej om han kunne det, LORTEMILITÆR!), så Christine og jeg synes det var verdens bedste undskyldning til at styre vores skrukke gener lidt. Det var nok verdens sværeste shoppetur, for hold.nu.op hvor kan man altså bare få meget bedårende tøj i størrelse miniminimini. Jeg havde på forhånd besluttet, at vi lige så godt kunne købe noget i en størrelse 4-6 måneder, så der rent faktisk er en sandsynlighed for, at knægten kan være i det i mere end en uge, men skal da godtnok lige love for, at jeg er dårlig til at vurdere størrelser på øjemål. Det første sæt, jeg greb fat i var nemlig en størrelse 12-16 måneder. Ja, okay. Så lad os finde noget dukketøj i stedet. Fandt det sødeste sæt i mørkeblå og sagde indtrængende til damen ved kassen, at det var til en gave (nåååååhr manner, jeg glæder mig til jeg skal shoppe minitøj for hårdt engang!).

Derefter var planen at jeg skulle købe den skihjelm, jeg har haft et godt øje til i et stykke tid. Kridhvid lækker sag fra UVEX. Nåede da også næsten ind i sportbutikken, før jeg blev trængt op i en krog ude på vejen af selveste Jack Sparrow. Med sabel-tingest. Han smiler til mig og siger “na schöne Frau, wo geht’s den heute noch hin?”. Og jeg leverer verdens bedste comeback til dato: “Na, auf jeden Fall nicht auf dein Schiff”. De der soldater lærer mig da i hvert fald, hvordan man skal svare igen! Ja tak! Sparrows to kammerater er flade af grin, men en af dem synes han lige selv skal prøve lykken hos mig og tilbyder mig et shot “Kleiner Feigling”. Og jeg er jo ingen Feigling, så det kan vi da godt lige dele, inden jeg fortsætter. Får købt min hjelm (til halv pris, jubiii) og får endda kyndig vejledning dertil af den sødeste ældre mand. Nu er jeg så meget klar til at stå på ski i weekenden!

Når også forbi en bank (men de kan selvfølgelig ikke “bare sådan lige” give mig en konto med hævekort… grrrrr!), får handlet ind og købt en ny slange til mit forhjul på cyklen inden jeg smutter hjem igen (hvor baghjulet på cyklen så er fladt, som i HELT FLADT – grrrrr, men jeg skal sgu nok også lære at lappe et bagdæk, how hard can it be?).

Og nu skinner solen og jeg skal lege med cyklen. Tror jeg nok 🙂

2 kommentarer to “Jeg fik et frækt tilbud af Jack Sparrow”

  1. Stine K.A. februar 21, 2012 hos 3:41 pm #

    Altså du får da oplevet lidt af hvert må man sige 😉
    Og sådan noget babytøj altså – suuuk! Er allerede kommet til at købe lidt, der ligger hjemme og venter på en lille baby (og der kan det komme til at ligge i lang tid, men det var så søøødt).
    Er ret misundelig over at du skal ud at stå på ski, god fornøjelse! 🙂

    • christinetomunich februar 21, 2012 hos 4:49 pm #

      Ja, ikke? Babytj er bare s krt! Har prvet at overtale min kreste til at jeg kan kbe noget neutralt, der kan ligge og vente, men han synes det er noget pjat 🙂 Jeg glder mig godtnok ogs til nogle dage p ski, det blir sknt 🙂

Skriv et svar

