München er vanedannende

3 mar

Jeg har haft to travle dage, både i går fredag og i dag. Måske havde jeg været knap så fortravlet (og en lillebitte smule træt), hvis jeg ikke var havnet i baren på Sausalitos i går, men så igen var jeg nok bare havnet i en af de andre mange fabelagtige barer hernede.

Jeg mødtes med Nina i går eftermiddags og vi brugte resten af de solrige timer på at shoppe forårsdueligt tøj. Altså, når man bliver blændet af det dejlige solskin, skal man jo have solbriller, og når man har et par solbriller på, kan man jo ikke rende rundt i store uldtrøjer og klodsede støvler, vel (altså med mindre man er på et bjerg med sne)? Derfor resulterede turen i Kaufinger Strasse i følgende forårsuniform hos mig:

Orange chinos, flade sko (jaaaa, pæne, flade sko – det er med at udnytte at gennemsnitssydtyskeren ikke er så høj, så behøver man ikke dø i høje hæle for at se andre i øjnene) og solbriller. Kedeligt, kedeligt indkøbt i H&M, men så behøver I ikke være så kede af at bukserne er så fine i Danmark, for så kan I jo bare købe de samme 🙂

Derefter mødtes vi med en af Ninas veninder og tog på bar – Sausalitos. Pigerne ville partout sidde ved selve baren (fylde med bartendere – udelukkende mandlige bartendere, selvfølgelig), jeg protesterede med det fremragende argument, at man altid drikker for meget, når man sidder ved selve baren, men blev nedstemt. Nå. Jamen okay så. Allerede inden vi havde bestilt lidt mad (eller en drink, for den sags skyld), smækkede bartenderne de første gratis shots over disken (tre piger ved en bar er vel heller ikke noget der sker så tit), og så var stilen ligesom lagt. Vi lagde ud kl. halv syv eller deromkring (og jeg havde endda kondisko på, i byen – jep, jep!) og jeg var hjemme lidt for mange genstande og lidt for mange timer senere. Klokken var i hvert fald pænt meget over midnat, da jeg lå i min seng – med et vækkeur, der var sat til kl. 8.00.

For i morges var jeg alligevel anstændig nok til at tage et bad, inden jeg igen smuttede ind i byen for at mødes med München-tøserne til en hyggelig omgang brunch. Hovedet protesterede, men jeg tvang mig selv afsted. Og godt det samme, for godt selskab (og salt og væske) kan gøre meget ved tømmermænd. Derefter mødtes jeg igen med Nina for at gå en tur i Englischer Garten i smukt solskin, forbi Eisbach, hvor en håndfuld surfere var i fuld gang – imponerende og til sidst for at spise en lækker frokost på en meget hypet salatbar (men de havde kikærter, og så må man godt hype!). Derefter tog jeg ud til PEP for Timmi har fødselsdag og synes jeg var jordens største idiot hvis ikke jeg fik en kop kaffe med ham den dag (jeg undrer mig over, om han har venner? øøøøøhh?), så det blev der også lige tid til.Og sidst, men ikke mindst, sluttede min dag med en gåtur fra Odeonsplatz til Universität, hvor jeg mødtes med Anja, svingede omkring Geschwister Scholl Platz (og ærgrede mig over ikke at have kameraet med – historienørd, som jeg er!) og sluttede af med en lille pizza og en solbærschorle (uhm, schorle!) og en tiramisu (af guddommelig karakter) hos en lille hyggelig mafioso-type. Nu er jeg mæt (af indtryk og af mad), træt og glad. Det dér München, der er altså fint nok. Især når solen skinner!

 

Skriv et svar

