Hverdag

7 mar

I går var en ret travl dag; jeg havde en del, jeg skulle læse på til mit heldagsseminar på fredag (men vi tænker ikke på det som et heldagsseminar, vi tænker på det som formiddag, frokostpause, eftermiddag – det er mere overkommeligt), Christine og jeg havde køkkenvagt, jeg havde en (nej, faktisk to) skypeaftaler med Daniel og så havde jeg også bestemt mig for at tage ud at løbe (og ja, så skulle jeg også forbi diverse kontorer rundt på uni, det dér bureaukrati gør mig vred).

Faktisk så gik det hele godt, jeg fik læst, vi fik gjort køkkenet rent (med 16 drenge på gangen kan I jo selv gætte på, hvor lang tid det tog), jeg fik skypet med dejlige Daniel og just, da jeg har fået løbetøjet på, banker det på min dør og Timmi synes han skal invitere sig selv på ”aftenhygge” (klokken var halv otte, umenneskeligt tidspunkt bare uanmeldt at dukke op på, helt ærligt). Heldigvis (og gud ske tak og lov) havde jeg mit løbetøj på, nøglerne i den ene hånd og løbeskoene i den anden, så jeg fik hurtigt gelejdet mig selv ud på gangen, hoppede i løbeskoene og låste døren – selvom han synes det var noget så uretfærdigt at jeg ikke lige kunne udskyde min løbetur bare en times tid. Heldigvis (igen) skulle jeg en time efter skype med Daniel, så jeg fik (for gud ved hvor mangt en gang) pointeret, at jeg skulle løbe nu, for om en time havde jeg en DATE med min KÆRESTE. Åhr manner, jeg forbander lidt universitetets mentorordning. Og så synes jeg helt ærligt, at de burde give Christine noget credit i stedet for Timmi, for hold nu op, hvor er hun altså bare sød! Helt vildt sød, hun har godt nok reddet mig hernede! Den anden dag spurgte hun, om jeg ville med til et ”kvindetræf” i kirken i Neubiberg for at tale om kvindens position i biblen med en ret radikal kvindeligt præst (som lyder til at være lige efter mit hoved). Om jeg vil det – helt vildt gerne, endda! Men for at være godt forberedt var der lige nogle breve og nogle bøger i det gamle testamente, der skulle genopfriskes. Tror I ikke, at der ligger en bibel ved min håndvask på badeværelset i morges? Som hun har fået til mig af den protestantiske præst her på området? Bare et eksempel på, at hun er vildt god til at få mig integreret – der er mange flere. Fx inviterede hun mig med ud at marchere i dag (så jeg kunne få et indblik i deres militære pligter), men desværre havde jeg en aftale hos min underviser (og ja, jeg mener desværre, for jeg vil altså gerne sætte mig lidt ind i deres hverdag hernede). Min næste plan er at pigerne fra koret skal med ud at brunche en morgen, for München er ikke en by, de kender for godt. De bor 10 minutter i undergrund fra den smukkeste perle af en by, og de sidder bare herude og kigger på hinderbahn! Så det skal vi have ændret lidt J

Men de næste dage skal jeg ikke ændre så meget, der skal jeg bare være ekstatisk Christine. For i morgen tidligt lander et fly fra Danmark med den dejligste gave til mig, nemlig Daniel. Og jeg glæder mig helt ud i lilletåen! På den helt forfærdelige måde, der gør at jeg ikke kan sove og heller ikke er for god til at fokusere for tiden. På noget som helst andet end at Daniel lander her om 18 timer. Ikke engang 18 timer. Åhr jeg glæder mig! V

Skriv et svar

