BMW-Welt

19 mar

Endnu et turistet indlæg hernede fra.

Da jeg havde dejligt besøg af dejlige Daniel i sidste uge, var vi et smut forbi BMW-Welt, der ligger ved Olympiapark. Bygningen er en blanding af showroom, museum og afhentningssted for spritnye BMW’er og for dem, der er lidt mere modest og starter med at leje en. BMW on demand, kalder de så det.

Alene bygningerne i sig selv er meget flotte og et besøg værd. Oven i hatten bliver der daglig vist nogle lidt flippede shows med enten biler eller motorcykler inde i bygningerne, som man kan dåne lidt over. Man kan få lov til at sidde i nye BMW’er, prøve nogle simulations-BMW’er, sidde på store, fede motorcykler og lære en masse om bilens historie osv. Og det bedste af det hele er at det er ganske gratis!

Her ses et styks glad dreng foran potentiel drømmebil. Ej, det er bare gas, for jeg ved selvfølgelig godt, at Daniels absolutte ynglingsbil er en Volkswagen Scirocco. Men altså, et styks glad dreng foran en fed (og dyr) bil.

Og her ses sindssyg mand på motorcykel, der gjorde hele bygningen til sin legeplads på meget imponerende vis. Op og ned af trapper ganske uden besvær. Skarpe sving midt i menneskemylderet. No problem. Ja, manden var vitterligt lidt sinddsyg.

Masser af biler og masser af teknologi. Jeg tror lidt, man har et problem, hvis man som bilelsker ikke får set de her fine ting, når man smutter forbi München.

At jeg så ikke blev helt tryg ved de dér store maskiner er en helt anden sag. BMW-Welt er et fedt sted!

 

2 kommentarer to “BMW-Welt”

  1. conny schmidt marts 20, 2012 hos 7:05 pm #

    DEN KLÆR HAM, MAA MAN SIGE. DU TIL GENGÆLD SER NOGET SKRÆMT UD, FORESTILLER MIG DIN ATTITUDE KØRENDE I VIRKELIGHEDEN. AC FAAR NOK MC KØREKORT ENGANG OG SÅ VIL JEG MED, I SIDEVOGN, DET BEGRÆNSER HASTIGHEDEN, BILDER JEG MIG IND. MUt moe…

    • christinetomunich marts 20, 2012 hos 7:16 pm #

      Jeg skal ikke ha’ noget som helst kørekort til noget som helst kørekortkrævende tohjulet maskineri. Nogensinde. Fik nok af at sidde på den kværn dér. Puha. 🙂

Skriv et svar

