Første tyske lægebesøg

19 mar

Eller, næsten, for vi har jo en læge her på campus. Eller en “læge” – tror bare det er en mægtig militærmand, der har lært lidt ekstra førstehjælp.

Min koncertsmadrede fod blev mere og mere øm i løbet af i går, så til sidst måtte jeg lige få en second-opinion på, om jeg mon skulle til lægen med den. Heldigvis bor der en ret alvidende gut på min gang, som jeg lige kunne humpe forbi. Han skulle i kigge meget på min fod, og da slet ikke trykke på den, før han kunne se, at den var lidt gal. Så han fiksede lige en tid hos militærlægen for mig.

Der troppede jeg så op i morges med en fod, der i hvert fald ikke kunne være i mine conversesko uden at jeg skulle løsne snørrebåndene end del. Av manner. Nå, lægen kigger på min fod og spørger, hvordan det skete. Hm. Bekender. Men bekender samtidig, at skaden nok ikke havde været lige så slem, hvis ikke jeg havde skatet så meget og inlineskates’ene havde givet mig så mange vabler. Lægen synes ikke, koncertskader er for sjov. Han konstaterer, at jeg har en infektion i min fod. En vabel, der er blevet trådt for meget på til koncerten, som så er blevet betændt. Nåhr ja, den anden fod er pænt “geprellt” – er det det samme som forstuvet? Nå, det skal jeg ikke kunne sige, jeg kan godt gå lidt på den, så det er ok. Har fået noget smertestillende og noget creme og har allerede lidt mindre ondt, så det er super. Og hey, så har jeg også prøvet “feltlæger”!

Skriv et svar

