Dagene går…

27 mar

Jeg kæmper lidt med den time, vi blev snydt for i søndags. Jeg har rigtig svært ved at falde i søvn om aftenen hernede (nogle gange, fordi der bliver spillet bold på vores gang, nogle gange fordi jeg skyper lidt for længe med Daniel, i går fordi de to tomme værelser på vores gang var lånt ud til et par gamle kaptajner, der holdt en syg rom-cola fest i vores køkken), og alligevel ringer vækkeuret punktligt kl. 7.15 hver morgen. Det har hidtil været en kamp at stå op, og jeg kollapser lidt midt på dagen, når jeg har overstået dagens portion opgaveskrivning på biblioteket. Men jeg vil altså kæmpe mig igennem det.

Jeg ser frem til at få opgaven afleveret, og til at starte på det nye trimester i næste uge. Bevares ja, det bliver hårdt at hente 26 point på fire måneder, men jeg klarer den nu nok (7-9-13). Og så er der jo også snart en lille ferie på vej til mig i form af påsken. Er der ikke nogen, der vil besøge mig i påsken, hva? Hva? Hele maj måned er booket op med besøg, som jeg glææææææædeeeeer mig til (meget!), men når nu hele campus står påsketomt, hvad kunne vi så ikke finde på af sjove ting? Mange! Ellers tumler jeg med tanker om at tage til Paris eller Rom i et par dage. Måske sammen med nogle af de Erasmus-studerende, der er på LMU (det rigtige (!) universitet her i byen), men… ja, jeg ved ikke helt, om jeg lyster så meget, når det nu kommer til stykket. Daniel har prøvet at lokke mig til Danmark, men det er nok for farligt, for ved ærlig talt ikke, om jeg så kommer til München igen. Og det er jo for dumt. Vil egentlig også hellere bruge tiden på at lære München bedre at kende. Smukke München. Så, sig til, ikk? Så er jeg den bedste turguide, I nogensinde kommer til at opleve!

Planerne for denne her uge er heldigvis lidt mere begrænsede end de har været i sidste uge. Kunne godt mærke, jeg var for meget på farten. Så denne her weekend skal kun stå på én ting: solskin i Englischer Garten! Og Frozen Yoghurt til al den solskin. Det skal nok blive lækkert. Ellers er jeg så småt ved at lave en Bucket List, altså en liste med de ting, jeg skal nå, mens jeg er hernede.

Indtil videre på denne liste er:
– Besøg Bavaria Filmstudios
– Se Champions League finalen på en sportsbar (helst så tæt på Allianz Arena at man kan høre jubelen)
– Deltag i Munich Skate Night (en tur på rulleskøjter igennem hele byen)
– Kravl op i Chinesischer Turm med dit Kamera
– Bad i Isar (måske endda i Englischer Garten)
– Besøg Frauenkirche
– Spis Weiswurst
– Gå med Dirndl

På listen var også ”få folk til at tro du er indfødt”, men den må jeg godt krydse af nu, for i søndags skete følgende ved Münchner Freiheit:
Turist til mig: Kennen Sie sich hier aus?
Mig: Aber selbstverständlich.
Turist: Wo ist der Geschwister Scholl Platz?
Mig: Der ist direkt bei der Universität. Fahren Sie am besten einfach zwei Stationen Richtung Marienplatz mit der U-Bahn, dann sind Sie in drei Minuten dort.
Jaja, nogle gange kører det bare!

5 kommentarer to “Dagene går…”

  1. Stine K.A. marts 27, 2012 hos 1:52 pm #

    Hæ hæ, sådan en liste har jeg også lavet. Noget af den, i hvert fald. Det er bl.a. noget med en shooting range, køre på de kæmpekæmpe veje (done) og alt muligt andet amerikandk 😉

    Jeg skal nok ikke satse på at blive taget for en indfødt (og heldigvis for det, tror jeg), men jeg er da blevet spurgt, om jeg var russisk. Hmm.

    • christinetomunich marts 27, 2012 hos 2:26 pm #

      Haha, russisk ligefrem? Fedt! Fik du en forklaring p, hvorfor?

      • Stine K.A. marts 27, 2012 hos 4:15 pm #

        Jeps, russisk hæ hæ. Han kunne åbenbart godt se, at jeg ikke var amerikansk, men videre rakte de der bedømmelsesevner ikke 😉 Synes nu ikke. jeg ser sepcielt russisk ud.

  2. conny schmidt marts 27, 2012 hos 3:58 pm #

    spisende ein weiswurst iført ein dirndl kleid – hvilket ømt syn. glæder mig allerede. ser det allerede….

    • christinetomunich marts 27, 2012 hos 4:08 pm #

      Så er det vist også sket med mig, hvis jeg ender med at gøre det. Har faktisk også drukket “ein Mass Bier”, men det behøver jeg ikke gøre igen. Det var alligevel for meget (!) øl på én gang.

Skriv et svar

