Om dejlige aftener

31 mar

I går var én af slagsen.

Hele koret dressede op og så tog vi i samlet flok ind til Bayerischer Hof for at lege fornemme mennesker. Det var supersjovt at se alle drengene i deres fine jakkesæt og pudsede sko (og soldater ved altså, hvordan man gejler sådan nogle sko!) og vandkæmmede hår. Og vi tøser havde stort set alle den famøse lille sorte på. Vi fik rigtig mange søde kommentarer i undergrunden på vej ind til byen i hvert fald!

Vi fik en masse borde i hotellets pianobar, hvor der sad en mester i jazz og hyggede sig lidt bag flyglet. Senere fik han selskab af en rigtig dygtig sangerinde og vi bestilte allesammen rigtig lækre drinks, som blev serveret med en lille skål vingummibamser ved siden af. Altså, normalt får man peanuts, gør man ikke? Tyskland er vist meget Haribo-ficeret! Men sjovt var det altså!

Efter nogle timer var jeg virkelig sulten (kombinationen af en løbetur om eftermiddagen, et æble bagefter og så afsted i byen til koncert allerede klokken 18.00), så nogle af os daffede videre og fik en pizzaslice i Tal ved Marienplatz. Åhr, gode minder fra gymnasietiden! Hvor er det lige megalænge siden jeg sidst har fået en pizzaslice. Der var dog hverken ekstra hvidløg eller overload af dressing på den her, den var faktisk god 🙂 Men ville nu stadig gerne have indtaget den på trapperne til domkirkepladsen klokken fire om morgenen i lille Haderslev. Gode tider!

Derefter fortsatte vi ind på en hyggelig cocktailbar med Münchens åbenbart mest berømte bartender. Jeg sad da også en rum tid og bare kiggede på de drinks han lavede. Wow. Altså, til de mennesker, der kommer herned – der skal vi helt klart hen! Det var lidt af en oplevelse at se ham blande kanel, æggehvider, lakrids og andre spændende ting i drinksene. Som altså var gode.

Klokken et ville Christine og jeg hjem (for i dag er jo lørdag, lørdag som der også skal bruges på noget konstruktivt), og jeg var forundret over min fantastiske orienteringssans, for jeg spotte hurtigt, at vi bare kunne gå ned til Fraunhofer, tage U2 til Innsbrucker Ring, hvor U2 og U5 altid venter på hinanden – og så tage til Neuperlach med U5. Og jeg havde ret! Og vi var hjemme i løbet af ingen tid selv om natten. München er altså et godt sted hvad det der offentlig transport angår. Gentager jeg mig selv? Jamen det er bare fordi det virkelig passer!

Skriv et svar

