Typisk tysk – dårlige jokes

4 apr

Ej, men virkelig! Jeg har et stort humorproblem hernede. Jeg prøver at bide med lidt sarkasme, ironi, sort humor. Der er bare ingen, der bider tilbage.

Det helt store hit hernede er pinligheder a’la Paradise Hotel, bare med skrevet manuskript, dårligt castede sølle mennesker og (om muligt) endnu dårligere klipning end de danske ditto’er. Og jeg synes bare ikke, det er særlig sjovt. Jeg har det, som mange har det med “Klovn”, når jeg ser det; jeg skammer mig og får for meget, jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på det. Savner en god aftengriner leveret af min elskede Breinholt 🙂 Eller bare en ganske almindelig peng-peng dansk joke.

På youtube.com hernede er “Lord of the Weed” det helt store hit. Jeg fatter det ikke, igen. Synes i forvejen at Ringenes Herre var noget rod (hvorfor (!) give Orlando langt hår?), faldt i søvn til både 1’eren og 2’eren og har derfor aldrig set 3’eren. Som om det gør det hele bedre, at man har krydret 20 minutter af filmen med tyske stemmer, der snakker om at ryge hash og blive høje af det. Synes du, det lyder sjovt, så be my guest: Lord of the Weed.

Det andet helt store youtube hit hernede er den saksiske Rambo. Altså ja, Rambo med den mest nederen tyske dialekt, der findes. Eller den sjoveste, hvis du spørger tyskerne. I hvert fald den dialekt, der lyder mest “assi”, hvis du spørger mig, altså mest som om man er virkelig, virkelig udannet. Bevares, de fleste taler vel også rent tysk, men når Rambo taler Sächsisch, så er det fordi det skal være sjovt. “Wa essen Eier jern'” – Rambo, der beste Koch der Welt (far, jeg tror faktisk endda, du sys det her er supersjovt).

Det er lidt op ad bakke med tysk humor. Og det er lidt hårdt, når ingen griner af mine fremragende jokes. Ja, de er sorte. Men damn, de er sjove.

Min humor lider lidt hernede. Hvordan jeg ved det? Fordi jeg grinte af denne joke i dag:

“Heute war ich beim Bäcker…
ich war 5 Min. im Laden, als ich rauskomme, steht da ne Politesse und schreibt nen Strafzettel! Ich zu ihr: “Ich war nur 5 Min. beim Bäcker!”
Sie ignoriert mich und füllt das Ticket aus.
Sie meinte nur kühl zu mir: “Sie dürfen hier nicht parken. Außerdem rate ich ihnen, sich ein wenig zu beruhigen, sonst wirds noch teurer!” So langsam ging die mir richtig auf die Nerven, also nannte ich sie ne blöde Sch**** und sagte ihr, wo sie sich ihr sch*** Knöllchen hinstecken könne.
Da wurd die auf einmal total stinkig und faselt ewas von Anzeige und nem Nachspiel für mich. Da ist mir dann der Kragen geplatzt und ich meinte, sie wär die N**** des Ordnungsamtes und wenn sie sich einen anderen Platz an der Straße suchen würde, könnte sie mehr verdienen. Da ist sie blass geworden, hat das Ticket hintern Scheibenwischer geklemmt und nochwas von Anzeige wegen Beleidigung gesagt und dann ist sie abgezogen
…war mir egal – ich war ja zu Fuß da”

Skriv et svar

