Viktualienmarkt

4 apr

Umiddelbart i forlængelse af Marienplatz, ligger Viktualienmarkt. Der er tale om et kæmpestort torv med fastetablerede boder, hvor man kan købe de lækreste delikatesser, en masse friskt frugt og grønt og fast food af den gode slags.

Desværre synes jeg for det meste, at det er træls at slæbe indkøb med hjem i undergrunden, så det blir aldrig til de helt store udskejelser for mit vedkommende. Lidt brød eller frugt ryger nemt med hjem, men de helt store armbevægelser bliver det ikke til.

Nu da foråret er kommet, er Viktualienmarkt blevet udstyret med en masse borde og bænke, hvor man kan smække sin egen lille frokost sammen af alle de lækre ting, man kan købe i boderne. Man kan selvfølgelig også bare lave en madpakke derhjemme og så spise den på pladsen, men det er nu lidt mere hyggeligt nøje at udvælge brød, ost og frugt og så nyde dem midt i mylderet. Store øl kan man selvfølgelig også købe, vi er jo trods alt i Bayern!

Og ja, selvom det er mørkt og koldt, så er der altså fyldt ved bordene – glæder mig til det blir rigtig sommer, så blir det en fest at spise frokost midt i byen!

Som noget nyt har man bygget en indendørs tilføjelse til Viktualienmarkt, jeg vil tro Torvehallerne i København er en god sammenligning; bagere, slagtere, grønthandlere samlet under ét tag. Endda også en service-forretning (som jeg absolut har lyst til at shoppe amok i… togrejse hjem, siger du? Øh ja, jeg kan aldrig nogensinde betale mig fra bagagen i flyet efter en tur i “Butlers”)… og – wait for it: Milka-world! Ja, en kæmpe Milkabutik. Mere om det en anden dag!

 

Skriv et svar

