Påskehilsen!

7 apr

Nu er det vist på tide, jeg får ønsket jer allesammen en rigtig dejligt påske!

Jeg har et lidt underligt forhold til påske selv. Da jeg var lille, var det en ekstra, dejlig ferie med den bonus, at der røg påskegaver i min retning. Da jeg gik i gymnasiet var det forbundet med rigtig mange arbejdsdage (jeg har arbejdet som kirkesanger) og senere på uni altid med diverse prøveeksaminer.

I år har jeg faktisk fred og ro til at tænke lidt over påske. I mandags var jeg endda til præ-påske gudstjeneste her på campus. Hernede tager de påske noget mere alvorligt end derhjemme. Således var der fx helt lukket for musikken i går, Langfredag, i byen. Jeg er helt alvorlig – Langfredag må man ikke danse hernede. Jeg lavede ikke de store udskejelser i går, men det er da alligevel tankevækkende, at religiøsiteten er så varierende!

Nå, jeg håber I har bedre vejr i lille Danmark (eller hvor i verden, I læser med fra) end jeg har hernede. Her er gråt. Øv. Heldigvis er der stadig en masse gode ting, man kan lave sådan en knap så hellig lørdag i påsken. Må nok hellere få handlet lidt ind i dag – for igen, her tager man helligdage alvorligt. Der er altså ikke lige en eller anden fakta, super brugsen eller kiwi, der har åbent de næste dage.

Det jeg kom fra var egentlig: Rigtig god påske!

6 kommentarer to “Påskehilsen!”

  1. conny schmidt april 7, 2012 hos 2:27 pm #

    I rigtig lige måde min skat. Vi tar os kærligt af Daniel, han er dejlig nem at underholde, sidder pt. og ser sport, mens jeg hygger i køkkenet, en rar og afslappende fornemmelse. Stor og kærlig påskehilsen herfra…

    • christinetomunich april 7, 2012 hos 3:56 pm #

      Han er ikke dejlig nem at underholde, han er bare dejlig 🙂 Hber I fr en hyggelig aften.

  2. conny schmidt april 7, 2012 hos 8:17 pm #

    Jeg mente nu, han er dejligt afslappende at omgås! Og ja, vi har haft en rigtig hyggelig aften, de unge er taget på visit nu, for efterfølgende at besøge Haderslevs natteliv. Hvem, der drikker hvem under først, vides ikke – men de prøver vist hver især.. Jeg holder blot døren åben! Og ja Christine, du har en rigtig sød kæreste, men du er jo også sød!!! Stort knus sender moe….

    • christinetomunich april 7, 2012 hos 9:21 pm #

      Lad os bare blive enige om at han er helt igennem dejlig. Ih, jeg er lidt misundelig på jer, jeg savner ham rigtig meget!

  3. conny schmidt april 8, 2012 hos 1:06 pm #

    Hvornår kommer dagens, med glæde ventet, indslag?

Skriv et svar

