Hverdag

13 apr

Lige nu sidder jeg højst sandsynligt i et smækkert Railjet tog på vej til Budapest. Turen går over Salzburg og Wien, og faktisk glæder jeg mig endda til at trille ind på Westbahnhof i Wien bare for en stund. Nogle af jer kender måske den knap så berømmede film “Before Sunrise”, der netop afspiller sig i Wien – og i et tog fra Budapest til Wien (så hjemturen kan jeg også glæde mig til, haha). Filmen er så skøn, fordi den har den mest fantastiske og sprudlende og ægte dialog om alt mellem himmel og jord. Jeg elsker den! Knap så meget elsker jeg efterfølgeren “Before Sunset”. Et godt eksempel på, hvorfor man IKKE skal lave efterfølgere!
(og bare rolig til jer, der kender filmen, jeg lader mig selvfølgelig ikke snakke ud af toget på Wiens Westbahnhof! Jeg har gået Wien-turen – det var sidste sommer, og det var skønt!)

Nå, men det jeg egentlig ville viser jer i dag, er et par ganske almindelige glimt fra en ganske almindelig hverdag hernede. Selvom man er på udveksling og laver rigtig mange seje ting, så er der stadig noget, der hedder hverdag fyldt med både fantastiske og knap så fantastiske indslag.

Der er fx noget så kedeligt som vasketøj. Det er blevet lidt mindre træls at ordne hernede, fordi jeg kun skal fra anden sal og ned i kælderen og ikke fra fjerde som derhjemme i Aarhus 🙂 Hernede strejker maskinerne heller ikke – og så kan man tørretumble lige så åndssvagt man vil, prisen for én maskine er ikke engang 1 €. Så et lille miljøsvin tillader jeg mig nu at være, for der er ikke meget, der er rarere end helt bløde, tumblede håndklæder!

Jeg tog mig selv i at kigge på mit skrivebord den anden aften, da jeg stod med ét  ben ude af døren for at nå ind til pigerne i byen, mens det andet ben skrev min opgave færdig. Skrivebordet fik mig til at smile lidt. Jaja, man er en interessant kvinde, hvis man har overskud til at læse om nationalisme og marxisme, spise en håndfuld nødder og samtidig have overskud til at fjerne lidt øjenmake-up!

Skriv et svar

