Some things are hard to change!

17 apr

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes, det var yderst fantastisk, at der her på campus er ikke én, heller ikke to – men hele tre restauranter ud over deres almindelige mensa (kantinen). Især synes jeg det var fantastisk, at man lige en-to-tre kunne hoppe derover og spise frokost eller aftensmad. Jeg så frem til et semester uden at svinge en kødgryde overhovedet og jublede ved tanken om aftener med rugbrødsmadder og gulerødder.

Men ahjr manner. Jeg er jo født som Hausfrau. Jeg lader ikke rengøringsdamen gøre rent inde hos mig, nejnej, det vil jeg selv klare. Ej heller afleverer jeg mit sengetøj i vaskeriet, når jeg vil skifte det. Nejnej, jeg vasket det naturligvis selv. Og nu har jeg endegyldigt kapituleret, for sørme om ikke jeg har lavet mad fra bunden. Som i helt uden Knorr og poser og frost, men helt fra bunden. Wok med grøntsager og kylling. Det viser sig, at man godt kan blive træt af mystisk rød sovs, der serveres til alt. Man kan også blive træt af majonæse (jup, sådan må man godt stave, lidt ligesom man også må skrive jogurt og bolsje) til ALT og ufatteligt lousy kogt spaghetti. Køleskabet bugner med grøntsager og kylling, pålæg og “rugbrød”. Jeg er så helt-ude-i-hampen træt af præfabrikeret fis og kantinemad. Og så er det faktisk sjovt at lave mad igen (oh ve, oh ve). Jeg har savnet det! Helt vildt! Ligesom jeg går og savner at stryge tøj igen (ikke at jeg har noget, der trænger, men altså… måske man skulle stryge et par uniformer, bare for hyggens skyld) og støvsuge! Og bage! Åhr, jeg skal snart ha’ bagt et eller andet!

Ja, some things are hard to change! Jeg tror også Daniel glæder sig til at få sin Hausfrau tilbage! Nogen, der vil sy et forklæde til mig? Og skåneærmer? Og sådan et tørklæde til hovedet? Nåhr nej, det kan jeg da også lige selv ordne!

2 kommentarer to “Some things are hard to change!”

  1. Stine K.A. april 17, 2012 hos 2:11 pm #

    Åh altså, jeg synes godt lige du kunne tage et smut forbi Atlanta, mangler virkelig sådan en praktisk type her i lejligheden 😉 Ville ønske jeg selv var sådan, men jeg mangler både lyst og evner. Savner min praktiske kæreste, ha ha.

    • christinetomunich april 17, 2012 hos 3:41 pm #

      Haha, hjemme hos os er vi virkelig old school p den mde 🙂 Min kreste skifter elprer, lapper cykler, hamrer sm i vggen og sdan noget… og jeg laver mad og gr rent… med mde det hele, han er selvflgelig (eller heldigvis) ogs huslig, men jeg kan godt li’ at hygge mig med “de huslige pligter” 🙂

Skriv et svar

