Glimt fra Budapest

20 apr

Sidste weekend tilbragte jeg jo i Ungarns smukke hovedstad Budapest, hvor min søde studieveninde, Camilla, bor! Dagene gik alt for hurtigt, men de var fyldt med en masse snak, lidt shopping og sightseeing, en smule gå-i-byen og endnu mere hygge (og Camilla, du sir bare til, når soldaterkvoten skal fyldes op her, ikk?!).

Jeg lovede en mindre billedstorm, og det løfte har jeg så helt afgjort tænkt mig at holde!

Først et lille billede af Camillas baggård! Så autentisk østeuropæisk og hyggeligt! Midt i Budapest, tre stop med tram’en fra Blaha Lujza Ter, som Daniel  helt sikkert kan huske fra vores tur til smukke Budapest – det er nemlig et trafikalt knudepunkt – og så er der en Burger King, ej at forglemme!

Et glimt fra skaterparken, hvor vi fredag aften sad og tullede i dejligt solskin, omringet af det mere alternative Budapest! Igen: Daniel? Kan du huske de dér psykopat-skaterunger, der var ved at vælte os omkuld i sommers? Ja, det var lige her!

Smukke kloakdæksler! Jeg kan jo ikke lyve mig uden om de meget turistede billeder, og det her er bestemt et af dem!

Vejret var mildt, men meget gråt hele lørdag. Men derfor vil jeg ikke snyde jer for, hvor smukt der er i selv et overskyet Budapest. Her det obligatoriske Donau-billede, taget fra Pest-siden. Den gamle borg ligger på grænsen mellem Buda og Obuda, så smukt lige ned til vandet.

Selv en grå lørdag er kirsebærtræerne i fuldt flor! Jeg har mange flere billeder, jeg vil vise jer – men nettet hernede har ikke været det bedste siden angrebet på en tysk ambassade et sted i Mellemøsten. Ja, det er virkelig træls, at der skal være så meget tys-tys-ekstra-beskyttelse over det hele, men efterhånden har jeg lært at leve med det! Vi satser på at netværksadministratoren holder weekend -det plejer han nemlig, hahahahaha! Og SÅ slår jeg til!

Min egen weekend står på loppemarked – Europas største af slagsen på Theresienwiese i morgen. Og så skal der læses – når man har ti timers undervisning om ugen pt., så kræver det sin kvinde at ha’ læst op på det hele!

 

 

Skriv et svar

