Det dér weekend

21 apr

Det er jeg helt nede med!

I dag er sådan en dag, hvor jeg burde have haft kameraet med! Christine og jeg ville ind til Europas største loppemarked på Theresienwiese, så afsted drog vi i formiddags. Da vi kom ind til Theresienwiese viste det sig, at Frühlingsfest allerede er åbnet – det er den næstmest hypede folkevandring hernede, selvfølgelig kun overgået af Oktoberfest. Der var karruseller i massevis, brændte mangler, folk i Dirndl og Lederhosen, høj musik og masser af øl. Og så skinnede solen! Det var helt igennem fantastisk!

Loppemarkedet var ikke noget at skrive hjem om. Der var meget skrammel og alt for mange mennesker, så vi besluttede hurtigt at gå tilbage til deres Frühlingsfest! Vi fik en ordentlig rystetur i nogle karruseller og tog en tur i et kæmpestort pariserhjul – vejret var supergodt, så der var den smukkeste alpeudsigt!

Efter en omgang brændte mandler gik vi ind i Paulskirche, der ligger lige ved Theresienwiese. Der er så mange smukke kirker hernede, jeg kunne fortælle i evigheder om dem! Heldigvis er de fleste ikke engang sådan prangende katolske, men faktisk ganske afdæmpede. Vi nåede også et smut forbi Odeonsplatz og Theatinerkirche – for der skal vi nemlig synge koncert med koret den 29.6 – jeg glæder mig helt åndssvagt! Det er noget af en ære at få lov til at synge i sådan en smuk kirke! Og så midt i byen! Wow!

Frokost blev det også til – på Dean&Davids, min ynglings salatbar-kæde! Og så tog vi en slendretur fra Odeonsplatz til Stacchus og derfra hoppede vi på U5 og kørte hjem på Campus igen. Resten af min dag står på lidt læsning og lidt træning (det er rarest at træne her i weekenden, for der er de fleste hardcore-pumpe soldater hjemme, og der er ro i træningscenteret). I morgen mødes jeg med en veninde i byen, vi skal drikke en go’ kaffe og snakke en hel masse – og så skal vi se Russendisko, filmatiseringen af én af mine ynglingsbøger! Ja, ham Wladimir Kaminer han er ret sej! Det glæder jeg mig til! Det blir også rart med en go’ søndag inden mandag tager fat igen… en mandag med hele otte timers forelæsninger. Puha!

Skriv et svar

