Om at blive inviteret til galla

24 apr

Den årgang, jeg følger hernede, blev bachelorer i efteråret (trimestersystem, you know) og har deres bachelorgalla i morgen aften på en meget fancy og fornem restaurant, der ligger smukt i Englischer Garten i München.

Der er lagt an til storstilet galla, hvor familiemedlemmer også må deltage. Claudia, en af mine veninder hernede, kommer oprindeligt fra Nordtyskland og hendes familie synes måske det er liiiiiige en tand for langt at køre. Så i weekenden spurgte hun mig, om ikke jeg ville følges med hende. For det første fordi jeg så kan lære nogle flere fra årgangen at kende og for det andet for at lege hendes mama for en aften. I starten var jeg lidt skeptisk – har jo prøvet det dér soldatergalla før og det var ikke just en succesoplevelse. Men fordi jeg godt kan lide Claudi og fordi jeg godt kan li’ at se München fra en anden side, jamen så sagde jeg ja (og så hjalp det også at hun kiggede meget sødt på mig). Vi mødes i morgen eftermiddag og går i gang med at dulle os lidt op og derefter kører vi i en mindre gruppe afsted.

Nå, men når man er den eneste udvekslingsstudent og oven i købet er kvinde, så spreder rygter sig hurtigt. Ét eller andet sted i rygtekæden gik der noget galt, således at Claudi i morges kunne maile til mig, at nogle af gutterne fra hendes gang havde hørt, jeg manglede en date til denne gallaaften. Der må virkelig være gået meget galt i denne rygtekæde! Nå, men hvorom alting er, så kommer der en ung herre hen til mig foran forelæsningssalene i dag og spørger pænt; “Frau Petersen, sind Sie zu unserer Bachelorfeier eingeladen? Ich würde Sie sehr gerne als meine Begleitperson einladen.” Starter med at give ham hånden og sige “Ich bin Christine.” Derefter spørger jeg, hvem han er og hvor han kender mig fra og bekender, at jeg altså er sammen med Claudi i morgen aften. Han prøver lidt mere ihærdigt “jamen, så mangler du jo en date! Claudi kan jo ikke være din date…” Nå, vi griner lidt af det og aftaler at han kan byde på et glas vin i morgen.
Så har jeg undervisning. Mit yndlingsfag – islamiske diskurser, megaspændende! Også mit ynglingsfag, fordi der er to andre piger end mig på holdet! YAY!
Efter undervisningen kommer en af mine medstuderende hen til mig og spørger igen; “Christine, möchtest du mich morgen zur Bachelorfeier begleiten?” Inden jeg når at svare, rejser én af de andre soldater sig og siger “Mann, (vi nævner ikke soldaternes navne her, det er synd for dem) ich wollte sie gerade fragen!”. Så måtte jeg altså grine. En lille smule med kluk-lyd. Og igen fortælle dem, at jeg kommer i morgen aften – sammen med Claudi.

Nå, men jeg lovede dem at efterlyse dates – så hvis der er nogen derude, der føler for at komme til München i morgen aften og tage en soldat i gallauniform under armen, så sig lige til, ikk? 🙂

2 kommentarer to “Om at blive inviteret til galla”

  1. Stine K.A. april 24, 2012 hos 1:32 pm #

    Der er vist en, der er populær 😉 Hvis jeg nu havde været lidt tættere på, meldte jeg mig gerne frivilligt til alle de stakkels soldater (altså, bare en af dem, ikke 😉 ).

    • christinetomunich april 24, 2012 hos 2:46 pm #

      Ja, de virker stakkels, gr de ikke? Jeg tror, og hber, det er deres militre opdragelse, der fr dem til at byde mig til galla. Ellers er de virkelig lidt stakkels 🙂

Skriv et svar

