En rigtig, rigtig go’ aften!

26 apr

Sådan én havde jeg i går, da min årgang fejrede deres bachelor!

Jeg iførte mig den berømte little black dress, satte håret pænt, fandt et par sko med lidt hæl og begik mig hen til Claudi. Hun havde været ved frisøren og lånt den mest fantastiske lange, sorte kjole. Vi mødtes med resten af vores lille gruppe og kørte ind til byen i en “strech-cab”, en mellemting mellem en lille limousine og en taxa. Det var nu alligevel lidt sejt at køre igennem München på den måde. Gallaen blev afholdt midt i Englischer Garten i den smukkeste beværtning. Vi blev modtaget af rød løber og tjenere med champagne (eller appelsinsaft). Det var virkelig, virkelig fornemt.

Der blev også taget billeder af en fotograf – de kommer på en cd om nogle uger, og selvfølgelig får I så lidt at kigge på! Bordplanen var planlagt ned til mindste detalje, og Claudia og jeg havde pladser ved samme bord som en amerikansk lektor i sikkerhedspolitik og en håndfuld gutter fra hendes hus. Jeg er begyndt at synes helt godt om den behandling, man som kvinde får hernede fra sin soldater-bordherre (og i går havde jeg en rigtig go’ en af slagsen, nemlig Matti som tager på udveksling i Aarhus når jeg kommer hjem igen – fabelagtig timing! Ladies, I kan godt glæder jer!). Man får fyldt sine glas uden at bede om det én eneste gang, man får stolen trukket ud og ind, man får forlomme ved buffet’en og han husker endda ekstra servietter. Derudover var den eneste dør, jeg selv åbnede og lukkede hele aftenen og natten i går toiletdøren på dametoilettet. Altså, det dér gentleman-gen er nu lidt sødt! Bordet var helt vildt godt sammensat, alle gutterne fra Claudis hus er simpelthen så søde – pinligt nok har jeg seminar med nogle af dem uden at kunne genkende dem! Det er de skide grønne uniformer, de har på i undervisningen! Så kan man jo ikke kende dem i pæne jakkesæt, vel?

Nå, men der var dejlig mad (alt lige fra skinke og melon over mørbrad og laks til et hav af lækre salater og lige så mange indbydende desserter), sjove taler (undtagen dem fra militærmakkerne), en gengivelse af “Dinner for one” på militærsprog (uhyre sjovt, tro mig!) og så var der naturligvis lagt op til dans. Og som sagt – min bordherre fandtes ikke bedre, jeg slap for at danse og fik i stedet lov til at drikke en go’ kop kaffe midt i skoven uden for – det var helt perfekt! Derefter var der vild jubel over Bayerns sejr over Real og til slut en hel masse pænt fyrværkeri.

Derefter samledes vi igen – denne gang i en anden gruppe, nemlig med gutterne fra Claudis hus og tog hjem til dem for at drikke kaffe og snakke. Det var superhyggeligt, og jeg var først i min lille seng klokken fem i morges. Det var nu egentlig mest fordi den venlige mand, der fulgte mig hjem (for igen; man skal jo følges hjem her) var liiiiiiidt for fuld til at finde vej hen til min bygning, så det endte med at jeg fulgte ham hjem i stedet for og derefter cyklede hjem til mig selv! 🙂

I dag har jeg været på måtten klokken ni til tre timers forlæsning – Matti og Claudi dukkede også op og således sad vi så tre unge mennesker i tre stive timer til forelæsning. You gotta love it!

Nu: en lille smule søvn, tak!

3 kommentarer to “En rigtig, rigtig go’ aften!”

  1. Stine K.A. april 26, 2012 hos 2:38 pm #

    Åh, det lyder som en skøn aften!
    Jeg synes også, det er lidt sødt det der gentleman-noget, Når jeg har været ude, er dørene også blevet åbnet for mig – men jeg er alligevel for dansk til at vente på at blive lukket ud af bilen, den dør åbner jeg selv, hø.

    • christinetomunich april 26, 2012 hos 5:05 pm #

      Jeg tror mske jeg godt kunne blive trt af det i lngden – men nu har jeg overbevist mig selv om at jeg godt kan lre at nyde det i et halvt r! 🙂

      • Stine K.A. april 26, 2012 hos 8:49 pm #

        Det vil jeg også give dig ret i, men når jeg har en kæreste der overhovedet ikke har nogen af de vaner i den afdeling, er det alligvel lidt rart 😉 Og så synes jeg, det er sjovt at se dem nærmest mase sig ind foran mig for at nå døren først, ha ha.

Skriv et svar

