Det måtte jo ske

28 apr

Sidste weekend min første tur på Wiens, i går aftes min første tur i en kæmpe Biergarten fyldt med kastanjetræer… ja, så kom dagen altså, hvor jeg anskaffede mig en Dirndl.

Indkøbt i formiddags i Trachtenrausch under kyndig vejledning af søde ekspedienter (Nein, die Grösse ist genau richtig, heben Sie den Busen raus… genau, und jetzt wieder rein damit) og med hjælp fra min veninde Christine.

Læg mærke til at den er bundet til højre – højre betyder optaget! Og så er det meningen, at den udkårne får lov til at binde op (du kommer på arbejde, Daniel,  der er meget at binde op!).

Dagen i dag har jeg ellers tilbragt i Schwabing på Christines altan i 32 graders rent solskin. Staycation, endte vi med at kalde det! Vi sluttede aftenen med en let omgang aftensmad på Riva… og nu er jeg landet hjemme på campus igen.

Dirndl-mein kommer til indsats på Frühlingsfest i løbet af de næste par dage. Og i en eller anden Biergarten rigtig, rigtig mange gange i løbet af min sommer! Og bestemt også, når jeg kommer hjem igen!

 

 

 

 

 

2 kommentarer to “Det måtte jo ske”

  1. Stine K.A. april 28, 2012 hos 8:15 pm #

    *pift pift* :p Ej men det ser jo skønt ud 😀

    • christinetomunich april 28, 2012 hos 8:20 pm #

      Ja, den fremhæver kvindernes gode sider må man sige 🙂

Skriv et svar

