Førstehjælp mod soldater

30 apr

I og med jeg lige præcis i dag har overlevet midt i et testosteronpræget soldatermylder i et kvart år, vil jeg forsøge at komme med et par fif og tips mod soldatercharme – hvordan klarer man sig egentlig igennem en hverdag fyldt med unge mænd, der SULTER efter kvinder? Især kvinder, der IKKE er en del af militæret. Som mig. Ups.

Egentlig kan det gøres meget simpel: man kan lade være med at gå i bad, iklæde sig sweatpants og store trøjer og være jævnt usoigneret. Dér står de alligevel af.

Men man kan også gøre det meget, meget mere elegant- nemlig på den provokerende måde. Sagde jeg provokerende? Indeed, I did! Det er så meget sjovere og mindst lige så nemt som den usoignerede måde. Provokationen starter helst med, at du er liiiiidt venstreradikal (må gerne pyntes og gøres mere radikalt end i virkeligheden). Det kan de slet ikke klare, og når du uddyber dine radikale venstresynspunkter i samtaler går de helt i stå.

Man kan også provokere ved at iklæde sig øreringe med peace-tegn til pæne arrangementer med soldater. Senest når han forsøger at lave snigeren på dansegulvet (her menes snigeren hvor man starter i gruppedans og han sniger sig til en one-on-one dans) og opdager øreringene, kan du begynde at udbasunere dine holdninger til militæret. Og fortælle lidt mere om blomster og solskin og evig lykke og verdensfred. Ja, jeg har sådanne øreringe. Ja, jeg ville ønske vi alle levede i en fredelig verden. Ja, sådan er jeg. Det kan soldater ikke forstå. Det kan virkelig pisse dem af (for så er der jo ikke brug for dem, vel?) og så går de helt i stå.

Art’ de provocateur kan endvidere udbygges (men kun i Tyskland) ved at henvise til at tyskere jo sowieso er kendt for at være verdens dårligste elskere. Enough said. Så blir de sure. Dette kan munde ud i to ting: 1) manden blir sur og synes du er nederen (mission accomplished). 2) Manden fatter ikke budskabet og vil modbevise teorien. Hvad gør man så? Man griner. Manden blir sur og synes du er nederen (mission accomplished). Og bobs, så går de helt i stå.

Man kan også prøve tricket med en fake ring. Det virkede supergodt for mig i starten. Man begynder bare at gå med ring på ringfingeren. Helst en simpel én af slagsen, så den kan gå for enten forlovelses- eller vielsesring. Efterhånden har soldaterne hernede dog fundet ud af, at jeg ikke er forlovet (og alt på stadiet under forlovelse tæller åbenbart ikke som fast forhold hernede – hvor i alverden blev “the bro’love” af?).

Man lærer virkelig at “talke” de her soldater ned. Det kommer bare til én. I takt med at jeg har underlige fag om alt lige fra nationalisme til nyinstitutionel økonomi – altså masser af tid til at være udsat for en masse underlige charme-forsøg.

På lørdag er der fest på campus. Jeg har lovet pigerne at tage med. Kvoten er nok 90 % mænd og 10 % kvinder, hvoraf måske halvdelen er civile (hvis jeg er heldig). Jeg må hellere ta’ de der peace-øreringe på. Og hvorfor var det egentlig, jeg afskaffede min Che Guevara trøje? Manner, den ku’ ha hjulpet på lørdagens outfit!

2 kommentarer to “Førstehjælp mod soldater”

  1. conny schmidt maj 1, 2012 hos 6:13 pm #

    Din fake ring?! Den omhandler ikke min mormors vielelsesring, som du nu er den lykkelige ejer af?! Det håber jeg da ikke!!! I øvrigt skal du da bare nyde din feterede position pt, der skal nok komme trængere tider, min snut!!! Stort smil fra moe…

    • christinetomunich maj 1, 2012 hos 6:45 pm #

      Nej, det er en ganske alm. billig slvfarvet ring, jeg havde liggende i min toilettaske, da jeg rejste herned.

Skriv et svar

