Når det blir liiiiiidt for meget

3 maj

I går var en meget mærkelig dag. Fra morgenstunden lå et kuld soldater på marken foran mit vindue og var i gang med en tilføjelse til deres skydeuddannelse.

Hele dagen var der derfor råben om alt lige fra ammunition til korrekt holdning af våben – og en helt masse peng, peng, peng. Det var…. hmmm…. interessant. Om aftenen til korprøve havde jeg derfor fået så rigeligt med militær… og faktisk også nok af at lovprise det hellige land, jeg lige nu bor i (for man blir træt af tyskere, der skyder – især fordi de hernede skyder på skydeskiver formet som mennesker!!!!!!!).

Nå, men jeg kommer til kor. Der ligger nye noder klar.

Jeg lader den lige stå lidt, ikke?

Overvejede kort at bryde ind og spørge, om deres nationalsang ikke startede med “Deutschland, Deutschland über alles” (for sådan føles det nogle gange her på kasernen). Lod være og frydede mig over i det mindste bare at mumle alt, for at skråle skingrende sopran på den her i går – det havde gjort mig helt kuk. Som i helt kuk.

Ich bin eine Dänin, holt mich hier raaaaaaaaus! 🙂

3 kommentarer to “Når det blir liiiiiidt for meget”

  1. conny schmidt maj 3, 2012 hos 5:16 pm #

    Ellers har du det jo vældigt i Deutschland!!! Hoch soll es leben – og stort smil (grin)!!! Munchen er jo lige dig. Alpen udsigt, smukke, historiske områder, de finurlige steder, I tar hen og hygger Jer!!! De søde mennesker, du nu kender!!! En kæmpe oplevelse mere i rygsækken!!! Suk – hvis bare jeg kunne….!

    • christinetomunich maj 3, 2012 hos 5:55 pm #

      Ja, jeg elsker skam ogs Mnchen. Men det betyder ikke, at jeg elsker hele Tyskland 🙂 Isr ikke Tysklands militr. Puha, sikke noget amatragtigt hallj! (det er et citat fra soldaterne hernede, det med amatrhalljet, s der er alts noget om snakken!) I morgen starter min dag med en fdselsdagsbrunch og p lrdag tager jeg til min frste campusfest!

  2. conny schmidt maj 3, 2012 hos 6:29 pm #

    Rigtig go fornøjelse, min snut. Kærligst moe

Skriv et svar

