Det var så den uge…

11 maj

… og jeg kan stadig bare ane bunker af bøger under bunker af bøger med bøger ovenpå. De fleste handler om islam – en hjemmeopgave samt oplæg om det muslimske broderskab og dets politiske forbindelser venter på at blive skrevet/lavet og så er der også lige en af mine undervisere, der synes, det ville være “the bomb” hvis jeg lavede et oplæg om den muslimske strafferet. Ej, fedt! Når man henter tykke bøger på biblioteket – i juraens strafferetsafdeling – der hedder “menneskeret, guds ret?”, så blir man træt allerede inden, man kigger i dem.

Nå, men jeg kigger jo heller ikke i dem, for dagene går bare så hurtigt hernede. I går havde jeg tre timers forelæsning, en hurtig frokostaftale (og det var ikke en overspringshandling, for den VAR hurtig, og jeg snakkede kun med tøserne i det kvarter vi stod i kø i mensa’en og desuden var jeg super sulten og tilbage til seriøst arbejde efter en halv time), to timers litteraturresearch på tre forskellige biblioteker (men de ligger heldigvis alle på campus) og en times køkkenvagt. Derefter forkælede jeg mig selv med en hurtig omgang træning, inden jeg mødtes med en veninde ved hovedbanen i verdens mindste Katjes-outlet. Som så kun kunne betale sig, hvis man købte fejlproduktioner. Så måtte man jo gøre det, for vi var jo ikke taget derind for sjov. Derfor er jeg pt. i besiddelse af 1 kg (eller på nuværende tidspunkt måske 950 g., man skulle jo lige smage på varerne) blandet gods fra Katjes, alt lige fra panda’er til joghurt-gums. I én stor forvirring. Men til 2,5 €, så er det vel helt i orden. Jeg fik lige handlet lidt frugt og joghurt i verdens mindste Rewe, og så satte jeg min veninde på tram’en.
Efter den tur hoppede jeg på et S-tog hjem (fun fact: S-toget er tre minutter hurtigere end U-banen, kører desværre kun tre gange i timen og er altid to-tre minutter forsinket når det når hovedbanen, men kun et-to minutter når man skal fange det i Neuperlach) og spiste  doven aftensmad (frugt og joghurt) – og så var klokken allerede halv ni og jeg gav mig selv lov til at skype lidt med Daniel (som i øvrigt rammer München om – tadaaaa 4 dage!). Og så var klokken lige pludselig mange og jeg gik i seng. Så ja, dagene går hurtigt og med alt det fis, de synes man skal læse hernede, blir det ikke altid lige gjort.

Nå, i dag har jeg indtil videre spist morgenmad og læst et halvt kapitel i Sharia-bogen. Derudover har jeg banket mine unimails igennem (det tager også en krig, fordi der kommer så meget lort i min indbakke, som man skal tage stilling til, selv som civil) og lagt vasketøj på plads. Senere skal jeg finde flere bøger på bib, løbe en tur i solskin (for det vil jeg, travlt eller ej) og klokken tre kører vi mod bjergene.

Så, Petersen meldet sich ab.

Skriv et svar

