Uni

4 jun

er lidt en kælling. Da jeg stod op i morges valgte mine ben at sige “smæk” under mig og jeg knaldede hovedet i gulvet. Manner, altså! Ikke en fed måde at vågne på. Prøvede med lidt koldt vand i hovedet, men kroppen var helt væk. Ingen forbindelse til mig overhovedet. Christine stod op, fordi hun hørte mig falde og blev lettere sur på mig, da jeg stod i badet og gjorde mig klar til forelæsning. Afsted i seng lød kommandoen og det gjorde jeg så. Klokken var på det tidspunkt lidt over syv. Jeg blunder – tror jeg – og vågner klokken tolv. Hvis det ikke er tydelige tegn fra min krop, ja så ved jeg heller ikke hvad det er?

Jeg er sgu lidt stresset, indrømmet. Min krop har de sidste par uger forgæves forsøgt at fortælle mig det; forkølelsessåret, der sidst var på besøg, da jeg skrev bachelor (og var ved at DØ af stress, jeg indrømmer det blankt), madlede, træthed, kvalme. Men jeg har jo så meget, jeg gerne vil hernede, så jeg ignorerede det pænt. Indtil i morges, that is. Samme tur som sidste år tager jeg IKKE igen, det er sikkert og vist.

Derfor står de næste dage på intensivt at krydse oplæg og opgaver af min to-do-liste. Bare få dem lavet, om de så lever op til mine egne forventninger må jeg gå lidt på kompromis med. De skal bare laves. Bum. Og så skal jeg give min krop lov til at sove, hvis det er det, den vil. Bum. Og ikke drikke mere kaffe, det er satans værk. Bum. Og købe en røvfuld æbler og tvinge mig til at spise dem. Bum. Så går det sikkert meget bedre lige om lidt!

2 kommentarer to “Uni”

  1. conny schmidt juni 4, 2012 hos 5:15 pm #

    Det håber vi da! Pas nu på dig!!!

Skriv et svar

