Sæt igang.

10 jun

Hvis I ikke hører noget fra mig fra… nu og til engang lørdag, så er det fordi jeg ligger brak med opgaver. Så please, please, please INGEN kommentarer om “kan du ikke lige dit og dat” (okay, mor!?!?) – jeg har det fint, jeg er bare hængt op. Bum.

Kan du så ikke bare planlægge dine ting lidt bedre og få dem lavet i god tid, Christine? Jo, det kunne jeg måske. Men god tid findes ikke i militærverden, så er det sagt. Retarderede-klaphatte-undervisere hernede (sorry to say, men så sandt… og måske lidt for bittert fordi jeg virkelig, virkelig er træt af at min weekend kun har budt på computertid) er så glade for at høre dem selv snakke, snakke, snakke de første to måneder i hvert trimester (som kun er tre måneder langt) at hele workloaden falder til sidst. Når man har, tada, hele fire seminarer så er der ret meget fis, der skal laves her på falderebet.

Og jeg hader det. Virkelig. Især fordi jeg stadig ikke har fået bekræftet fra Aarhus Universitet om jeg kan få mine fag overført som ECTS point. Med andre ord – hvis jeg er uheldig får jeg ikke en fløjtende fis ud af mine anstrengelser. Indtil da må jeg bide i den kæmpe bunke sure æbler, der ligger på min vej den næste uge. Arj man, det blir sgu ikke sjovt. Starter med kronisk dårlig samvittighed i morgen, fordi jeg altså ikke får læst til min forelæsning om tysk udenrigspolitisk. Hvilket er pinligt, fordi jeg VED jeg bliver spurgt om et eller andet crap. Som interesserer mig en dyt for en dyt, fordi, let’s face it; jeg er ikke tysker, jeg skal ikke arbejde med udenrigspolitik, jeg hader at namedroppe og det, jeg hader allermest er de prætentiøse unge mænd i jakkesæt, jeg har det seminar med. Come nu f***ing on, I er soldater. I skal sidde på en pind og uddelegere ligegyldigt arbejde, når I er færdige. Ikke løse verdens store problemer med wannabe-kantisk snilde og store teorier om international politik. Vel? Just saying. Nå. Men det var den mandag, jeg kom fra. Jeg skal nemlig også holde oplæg hos “I’m gonna kill you because I know everything better than you and it’s my way or the highway and you’re freaking doomed”-Wolffsohn. Yay. Sidder på power-point præsentationen og hader den jævnt meget. Sidst begyndte Wolffsohn at kritisere da han så forsiden af sådan et oplæg. Fordi den unge mand, der lavede oplægget havde pyntet med et lidt for gammelt logo for et jødisk parti. Ej men. As I said; jeg er doomed.

Nå. Så er der hende Buchenrieder. Hun ville være en fantastisk børnehaveklasselærer. Så pædagogisk. Hun har læst i USA. Siger hun. Når hun læser højt på engelsk gør det lidt ondt i mine ører. Men hun er sgu så elskværdig altså. Indtil videre har hele pensum udgjort 400-500 sider. Dejlig dame. Så tildeler hun mig et oplæg. Jeg skal holde det på torsdag. Jeg kigger lige på det materiale, jeg skal anvende. Der er 350 sider. Jeg kigger lidt på det materiale, de andre skal bruge i deres oplæg – mellem 50 og 300 sider. Nitte. Min retfærdighedssans er udfordret for hårdt. Kvinden forsker i udviklingspolitik. Måske jeg skal fortælle hende at jeg føler mig lidt som Sudan i selskab med USA og Tyskland. Det kan være, hun forstår sådan nogle termer. Indtil da: hyggelæsning om økonomi. Pissefint.

Nåhr ja, der er jo også det dér militære rollespil, der er “the shit” på uni hernede. Jeg skal gennemspille et eller andet udenrigspolitisk scenarie set ud fra et amerikansk synspunkt. Jeg skal være secretary of defense. Sjovt, ikke? Som om der ikke er nok villige soldater til at indtage dén rolle. Akten finder sted fredag og lørdag. HELE DAGEN. BEGGE DAGE. Skal holde fint oplæg og så komme med mine mange taktiske overvejelser om, hvordan man kan indsætte militæret til at løse det klassiske amerikanske problem: vi vil gerne blande os, der er nogle muslimer og de har garanteret atomvåben. Skyd, people.

Som I kan se glæder jeg mig helt ustyrligt meget til næste uge. Og som det forhåbentlig fremgår så har jeg travlt og det er derfor, der ikke er så meget, der rammer denne blog.

Men jeg er glad og udvikler mig prægtigt. Solen skinner ikke, for den venter til jeg har tid til at nyde den (det har vi aftalt). Om 20 dage blir jeg endnu et år klogere, om 22 dage er den forfærdelige adskillelse, Daniel og jeg har været igennem, slut og om 31 dage siger jeg “Auf Wiedersehen, München” og “Harj Aarhus, din smækre steg!”. Så næste uge er vitterligt bare en helvedes masse sure æbler – og så er resten af tiden bare sukker til at overhælde dem! Til de drukner, people!

 

4 kommentarer to “Sæt igang.”

  1. Stine K.A. juni 10, 2012 hos 6:46 pm #

    Go go! Som du siger, du kommer igennem det, og så er det tid til at nyde livet. Aaaah. Jeg hepper på dig!

  2. conny schmidt juni 12, 2012 hos 4:11 pm #

    Og jeg`skriver ikke noget; der nødvendigvis skal kommenteres. Jeg tænker bare på dig – og bilder mig selv ind, at det`er du da glad for. Bum!!!

    • christinetomunich juni 12, 2012 hos 4:19 pm #

      Nu kræver du jo heller ikke flere opdateringer 🙂 Kan fortælle, at Wolffsohn skamroste mig så meget, at det var pinligt. Noget med at flette en krans af laurbær i sine tanker og mentalt sætte den på mit yndige hovede (NOT KIDDIN, wish I was). Og så ønskede han mit alt godt på min fremtidige akademiske vej. Stakkels den unge mand, der holdt oplæg efter mig!
      Manden må kunne li’ mig, for jeg slap af sted med, af ren og skær angst, at sige at det var egypterne selv, der byggede Suez-kanalen. Fail, Christine! Nåede at rette det nogle minutter senere, men stadig… Nå, den opgave har skrevet sig selv færdig med alle de gode tips, den gode Wolffsohn gav mig bagefter. Nu overvejer jeg at købe en blomst til ham når han går på pension og så ellers få ham til at skrive en anbefaling (som om…).

Skriv et svar

