Du ved, din tid i München lakker mod enden, når…

22 jun

… du stirrer ekstra meget på bjergene (selvom du burde stirre på din hjemmeopgave) henover skrivebordet…

… du husker dig selv på at drikke en sidste kop varm kakao på Trachtenvogel, selvom der er +30 grader.

… du kigger lidt ekstra på de grønne uniformer (tænk nu, hvis jeg kom til at savne dem… som om!).

… du skriver lange lister med souvenirs, du skal huske at købe med hjem. Lange, lange lister.

… du skriver mindst lige så lange lister over ting, du lige skal gense, inden du rejser tilbage. I flæng kan nævnes LMU, Hofgarten, Maximilianeum, Eisbach, Marienplatz, Frauenkirche, Viktualienmarkt.

… du også har en “jeg kan ikke rejse herfra uden at have set/været på …”-liste. So far på denne er Schloss Nymphenburg og Olympiaberg. Jeg har faktisk været en aktiv turist i min tid hernede!

… du fryder dig over at bide i en Brezen og smøre den ind i Obatza og endda synes, det er den bedste buffet, du har fået længe, hvis det eneste kød, der serveres er Leberkäs (tak for i går, forresten!). Dertil drikker du naturligvis kun Weizen og det endda med største velbehag (og lidt vemod).

… du skriver hjemmeopgave iført Dirndl (suk). Nej, ikke kun fordi alt andet tøj er enten beskidt eller for varmt.

Manner, det er jo sommer – alle har sommerferie og jeg kan ikke mærke the feeling! Om otte dage har jeg fødselsdag og jeg er slet ikke i det dér “wow, det er snart, hvor spændende”-mood. Dagene smelter sammen med oplevelser og eksamensræs… kan vi udskyde min fødselsdag i år? Til min egentlige “terminsdag”? Fino, 21.juli it is så!

Jeg kan ikke overskue at forlade München og dets dejlige mennesker. Jeg kan heller ikke overskue at blive hernede. Dilemma!

En kommentar to “Du ved, din tid i München lakker mod enden, når…”

  1. conny schmidt juni 22, 2012 hos 4:42 pm #

    Jeg mindes mit udsagn, da I var ganske små, på dejlige Gran Canaria. Se` nu, hvor flot her er – det er det`, I skal huske, når vi kommer hjem… Du har`husket at snuse detaljerne og lagre dem i hukommelsen… Jeg` kan stadig se ned på byen,badet i lys, deroppe fra bjerget, hvor vi boede… Århh ja… Stort smil og rigtig go`week-end…

Skriv et svar

