Jeg har ramt en mur! (om universitetsbrok)

26 jun

Og den mur består af en masse økonomisk eksamenslæsning. Ikke fedt. Jeg vil bare være færdig, og jeg føler ikke, jeg producerer, når jeg forsøger at banke viden ind i min knold, som 1) jeg ikke har brug for efter kl. 10.45 på torsdag og 2) er opstillet på de mest barnlige pp-slides jeg længe har set.

Pyyyyyh (laaaangt suk).

Alt imens jeg kæmper for at få tiden til at gå, så jeg endelig kan få noget ferie hernede (det har været et laaaaangt semester), har Daniel fået ferie derhjemme, er AC blevet student (såååå stolt af dig!) og har alle andre dejlige mennesker sikkert også en masse spændende ting at tage sig til. Og jeg sidder her i dejlige München og kan ikke engang nyde det, fordi de ikke kan finde ud af at fordele deres workload hernede. Tag ikke på udveksling på UniBW. Jeg siger det bare. Tag til München, gør det, gør det, gør det! München er den fedeste by! Men hold jer LANGT VÆK fra UniBW. Magen til crap… ja, jeg siger det som det er, jeg fik solgt katten i sækken for hårdt, da jeg tog kontakt til universitetet i første omgang. Jeg skal snart evaluere på mig forløb, og hvad uni angår så blir det ikke for positivt. Hvis I overvejer at tage herned og ikke taler tysk, så hold jer endnu længere væk. Lige meget, hvor mange fine engelsksprogede seminarer I får lovet, så glem det  – de findes ikke i virkeligheden.

Nå, nok brok. Når man ser bort fra universitetsdelen, så er UniBW (det blir jo så bare til BW, haha) rigtig fint – dejlige mennesker, en masse fede aktiviteter og faciliteter. Men altså, det er jo bare ikke det, man vælger universitet efter, vel? Fagligheden – relevansen til statskundskab – halter virkelig! Det er i bund og grund nok derfor, jeg ikke gider læse op. Om karakteren hedder 02 eller 12 i sidste ende rager mig en høstblomst. For den er ikke givet i Aarhus – jeps, jeg er en snob hvad universiteter angår!

8 kommentarer to “Jeg har ramt en mur! (om universitetsbrok)”

  1. conny schmidt juni 26, 2012 hos 4:36 pm #

    Ha ha – du er så dejlig. Hold op, hvor jeg savner dig!!! Daniel er lige så sød og rar; som han plejer – og har tabt sig? Virkelig sødt af ham at komme til AC`s studenter fest – og gaven fra jer – så tankevækkende gennemtænkt!!! Har du gæstebud lørdag? Håber da meget, vennerne kommer forbi!!! Jeg elsker dig, min dejlige Trunte…

    • christinetomunich juni 26, 2012 hos 4:40 pm #

      jeg har ikke gæstebud, for vi har åbent hus på kasernen, megatræls. vi skal synge med koret og så laver jeg lagkager danish-style til “efter-koncert-hygge” 🙂

  2. conny schmidt juni 27, 2012 hos 3:24 pm #

    Rigtig mange pøj pøj`er med din eksamen i morgen. Jeg krydser fingre og tænker på dig. Det`hjælper med, tror jeg på!!! Kærligst Moe…

  3. conny schmidt juni 28, 2012 hos 6:16 pm #

    Hej min ven. Hvordan føler du selv, det gik?

    • christinetomunich juni 28, 2012 hos 6:34 pm #

      Puha, det ved jeg faktisk ikke. Jeg har svaret, hvad jeg kunne, ikke på alt, men på det meste. Til gengæld så er den eksamen ude af verden! Ja tak!

  4. conny schmidt juni 28, 2012 hos 7:47 pm #

    Nu plejer du jo at klare dig helt fantastisk, ikke mindst pga. dit engagement – helt bestemt ligeså din store indsats!!! Du kan næppe ha`gjort det bedre, selvom du påstår at ha`taget det lidt gelinde… Mindre end helt fantastisk, kan vel gøre det!?!!! kærligst moe

    • christinetomunich juni 28, 2012 hos 10:42 pm #

      bestået ville være fint. alt andet er sgu spildt arbejde i det her tilfælde.

Skriv et svar

