De seneste dage

29 jun

Der er meget at fortælle. Vil prøve i små bidder:

– Eksamen lakker mod enden. Én opgave skal skrives færdig og så er jeg færdig med eksamen i denne omgang. Puha!

– Her er simpelthen så megavarmt. For varmt til eksamen.

– Tyske jordbær er altså ikke det samme som danske. De mangler… et eller andet!

– Jeg mangler danske jordbær til den lagkage, jeg skal bikse sammen i aften (eller de lagkager, må jeg heller sige). Sådan et lagkageprojekt er omfangsrigt uden for Danmarks grænser. Fandt nogle store, tykke bunde, som jeg forhåbentlig kan dele med lidt snilde og en god kniv. Cremen lavede jeg i morges (af halvanden liter mælk og otte æg, blandt andet! bobs op på creme dér!). Fløden er købt, det samme er jordbær og bananer. Pynten bliver smarties i mangel af flag og rigtige, flotte jordbær.

– Ja, jeg har faktisk fødselsdag i morgen. Not in the mood. Håber det kommer – for jeg glæder mig til at læse alle de fine kort, I har sendt til mig! TAK!!!

– Brugte i går 4 (!) timer på at finde en rød kjole, jeg kan bruge til korkoncerten i morgen. FIRE TIMER! Rød er IKKE min farve. Så er det sagt. Fandt slutteligt én, der går til knæet og kan bruges på stranden bagefter. Overvejer bare om den er liiiiiidt for hm… om der er lidt for lidt stof på den til kirken. Damn farvekoordinering til koncerter!

– Tyskland er ude af EM. Det er en skandale, hvis I spørger mine tyske venner. Okay, dommeren var måske lidt gal på den helt til sidst, men eller spillede de dér italienere altså godt. Er faktisk glad for at Tyskland er røget ud, for det betyder at projekt “Mein Bart für Deutschland” holder op! Ja tak – de fleste mænd hernede kan altså IKKE bære skæg.

– Der er åbent hus på kasernen i morgen. I den anledning hænger der en kæmpestor plakat af en lækker mand med sixpack i vores aula. Propaganda much? Hvor har han været de sidste 5 måneder? Jeg spørger bare…

– Om lidt er der officersudnævnelse i Hofgarten inde i byen. Jeg er på vej derind, det bliver spændende at se, hvor mange anti-Bundeswehr demonstrationer, vi render ind i. Jeg tager kameraet med!

Over and out!

Skriv et svar

