En fødselsdagsmorgen langt væk hjemmefra…

30 jun

… er ikke det allerværste, jeg ved. Men nu er jeg også lidt trænet i det med at holde fødselsdags langt væk hjemmefra 🙂

Dagen startede med dejlige fødselsdagskort og et stort tillykke-skilt, som min søde roomie har sat på mit spejl tidligt i morges 🙂 En dejlig ting at vågne til!

I går aftes lavede Christine, Claudi og jeg lagkager – et kæmpe projekt uden for Danmarks grænser. Der er ikke noget, der hedder lagkagebunde her (løsningen blev en “Rührteigboden” delt i to), for slet ikke at tale om creme! Havde man nu bare kunne putte budding i, så havde Dr. Oetker været min ven (tyskerne eeeeeelskeeeer åbenbart budding), men i stedet stod jeg i køkkenet i går og lavede hjemmelavet creme af halvanden liter mælk og seks æg! Kagerne tog en lille krig at smække sammen, til gengæld er de blevet flotte – og med hjælp i køkkenet var det bare hyggeligt!

De skal spises af koret efter vi har sunget afslutningskoncert til åbent hus-arrangement på kasernen i dag. Christine, min danske veninde hernede, kommer også forbi – så der er rigtige smagsløg til at bedømme lagkagen! 🙂 I aften har jeg inviteret de nærmeste soldatervenner her fra kasernen på lidt Asti og snacks. Asti’en var i øvrigt min fødselsdagsgave fra søde Claudi! 🙂 Hun må mene, soldater drikker godt til, for egentlig havde jeg allerede købt lidt vin 🙂

Nu vil jeg nyde solskinnet i mit løbetøj, derefter gå i bad og trække i en rød kjole! Som det sig hør og bør for en dansk fødselar, der higer efter lidt Danmark-feeling 🙂

4 kommentarer to “En fødselsdagsmorgen langt væk hjemmefra…”

  1. Stine K.A. juni 30, 2012 hos 7:35 am #

    Tillykke med fødselsdagen 😀 Det lyder som om, det nok skal blive en rigtig god dag!

    • christinetomunich juni 30, 2012 hos 8:42 pm #

      Mange tak! Det har bare været en rigtig, rigtig dejlig dag!

  2. conny schmidt juni 30, 2012 hos 10:49 am #

    Stort tillykke med 23 års dagen Christine. Jeg håber meget, min hilsen nåede frem!? De kærligste tanker til dig og et stort hurra…

    • christinetomunich juni 30, 2012 hos 8:43 pm #

      Taaak!
      Nope, ingen hilsen hernede (hverken post eller telefon, går ud fra det er det, der menes)

Skriv et svar

